Svět Tolkienova příběhu Pán prstenů o statečném Frodovi Pytlíkovi ožívá ve strhující audioknize

2. 7. 2014 v 13.31

Tak jsme se dočkali. My, milovníci fantasy. My, milovníci Tolkienova světa hobitů, elfů, skřetů, dobra a zla, odvahy a hrdinství, proher i vítězství. Pán prstenů - jedno z nejznámějších děl fantasy literatury od anglického prozaika, filozofa a literárního kritika Johna Ronalda Reuela Tolkiena, napsané s přestávkami v letech 1937–1949, znovu ožívá. Tentokrát jako audiokniha.

Putování Froda Pytlíka z malebného Kraje k Rauroskému vodopádu trvá napínavých 21 a půl hodiny. Zdá se vám to hodně? Věřte, že není a že vám poslech uteče jako voda v Bouřné řece nad Roklinkou.

Když se po mimořádném úspěchu audioknihy Hobit začalo šuškat o tom, že dojde i na Pána prstenů, srdce nejednoho fanouška Tolkienova díla zaplesalo, včetně toho mého. Hobit, první z kamenů rozsáhlého a světoznámého cyklu příběhů, legend a mýtů z dávné Středozemě, byl fantastickým poslechovým zážitkem. Očekávání, jak dopadne válka o Prsten moci, bylo velké.

Vydavatelství Tympanum nic neponechalo náhodě a k mikrofonu povolalo skvělého herce a vynikajícího dabéra Aleše Procházku, který propůjčil svůj hlas takovým hvězdám, jako jsou Tom Hanks či Kevin Spacey. Procházkův výrazný mluvený projev dokáže příběhu boje o moc vtisknout potřebnou naléhavost, dramatičnost a napětí. Hlavně díky němu je poslech Společenstva Prstenu velkým zážitkem.

Celý příběh, o kterém je snad zbytečné se důkladněji rozepisovat, začíná podrobným prologem ze světa Hobitů. Seznamuje nás s jejich životem, jejich historií, osudy, popisuje jejich svět tak dokonale, že ve chvíli, kdy pak začne příběh samotný, máme všechny potřebné informace k jednotlivým postavám i dalšímu dění. Frodo Pytlík, Smíšek, Pipin, Samvěd Křepelka před námi ožívají, stejně jako Aragorn, Legolas, Gandalf, čaroděj Saruman či milovaná i zatracovaná postava Gluma. Vše podtrhuje skvělá hudba pánů Jana Koukala a Pavla Hlaváčka.

I když je Tolkienův příběh známý z knih a filmového plátna, užijete si ho i v audio podobě na maximum. Je to zážitek povznášející a jsem přesvědčen, že udělá radost každému, kdo miluje fantasy a nebojí se vzdálit našemu reálnému světu a uniknout na chvíli do jiného, plného odvahy a boje za spravedlnost.

A sladká tečka na konec. Letos vyjdou jako audioknihy i zbývající dva díly trilogie - Dvě věže a Návrat krále. Hurááá.

Audiokniha je k dispozici také v mp3 v našem novém e-shopu.

Hodnocení: 100 %