Nonstop lovec knižních pokladů

28. 10. 2014 v 20.34

Když autor miluje své postavy i své čtenáře, dopřeje jim po velkém a úžasném románu krátkou předehru. Alespoň tak to Robin Sloan, relativní nováček na literární scéně, chápe a k Nonstop knihkupectví pana Penumbry dopřává fanouškům nášup v podobě předkrmu.

V srpnu 1969 přijíždí čerstvě dostudovaný Ajax Penumbra do San Francisca. Má poměrně neobvyklé poslání - najít dávno ztracenou záhadnou knihu, která přináší štěstí i zkázu těm, kteří ji vlastní. Ajaxovo pátrání se zdá být docela dlouho neúspěšné, dokud nenarazí na knihkupectví, které nikdy nezavírá, a jeho excentrické osazenstvo…

Robin Sloan napsal umně vystavěný prequel ke svému mnohonásobně delšímu románu. Ajaxovo hledání knihy i sebe samotného, jeho pomalý přechod ze studentských let do dospělosti i pozadí rodinné historie se hemží zábavnými okamžiky a detaily. Konec 70. let navíc pro autora symbolizuje přerod tradičního v moderní, dobu uvolněných mravů a zrodu nové morálky.

Sloanův styl je navíc svěží, bez zbytečných kudrlinek a odboček, přirozený a poměrně návykový. Nejen díky tomu budete se 70 stranami hotovi během dvou hodin.

Z téhle novelky, která v nakladatelství Host vychází pouze jako e-kniha, budou nadšeni všichni, kdo si užívali Nonstop knihkupectví pana Penumbry, protože určitě nejen ve mně zůstalo několik palčivých otázek. Robin Sloan nám tady odpovědi servíruje jako na běžícím pásu. Ale i pokud jste Nonstop knihkupectví nečetli, nenechte se odradit - možná vás právě tenhle krátký vtipný zázrak dostatečně navnadí.

Autorka: Anna Březinová

KOUPIT E-KNIHU