Malá drobnost, která vás zabije

15. 12. 2016 v 11.46

Převlékat si kabát za účelem infiltrovat se do zločinecké organizace na sebe váže riziko, že jakákoliv chyba se vám krutě vymstí. Na velmi tenkém (a mírně popraskaném) ledě se prochází i agent „Bob“ (Bryan Cranston) ve výborném thrilleru Infiltrátor.

Robert „Bob“ Mazur pracuje pro FBI. Má sice nárok na odpočinek, přesto znovu slíbí manželce, že tahle akce, do níž se pouští, představuje poslední štaci před důchodem a obdobím, kdy se jí a dětem bude moci plnohodnotně věnovat. Sousto, do kterého se zakusuje, však začne nabírat na velikosti. Bob, v případě, že se vše podaří (a on přežije), má šanci odhalit spletitou síť drogového kartelu Pabla Escobara, a to jeho včetně napojení na bankovní sektor. Bezpochyby netřeba dodávat, že taková hra může kdykoliv skončit (špatně). O napětí proto není nouze…

Ano, skutečně není, neboť Brad Furman drží opratě žánru sebejistě a udává směr i tempo, které z Infiltrátora činí nadprůměrnou podívanou. I s dovětkem, že se nemusí stydět vedle obdobně laděných počinů Martina Scorseseho.

Ačkoliv filmu schází nějaká skutečně zapamatovatelná scéna, silný „wow moment“, jeho poklidné tempo postupně vsakuje bohatý mix napětí a pečlivě budovaného dramatu o hlavních postavách. Právě ony utvářejí tak pozitivní dojem z výsledku, neschází jim uvěřitelnost, dokáží navodit i značně nejednoznačné a složité pocity (kupříkladu při sblížení s jedním z úhlavních „gaunerů“). Samozřejmě, že za to může samotná literární předloha (napsal ji přímo Robert Mazur) a scénář Ellen Brown Furman, stěží lze neopřít klady o herecký ansámbl. Zvláště pak Bryan Carton, známý coby „perníkový táta“ ze seriálu Breaking Bad, zvládá i ve většině co do gest a mimiky umírněných akcí předložit pestrou paletu emocí.

Infiltrátora, kterého sice nedoprovází žádná mocná marketingová kampaň, ani vysoký finanční zisk, by byla velká chyba minout.