John Corey v novém krimi thrilleru odvrací hrozbu další studené války

4. 10. 2016 v 13.48

Po střetu s jemenským teroristou zvaným Panter, který dal jméno předchozímu románu Nelsona DeMilleho, odchází John Corey od Protiteroristické operační skupiny a dává se do služeb Diplomatického dozorovacího sboru alias DDS v domovském New Yorku. Ačkoliv Coreyho nová práce se většinou obejde bez většího vzrušení, policejní instinkt zavede bývalého detektiva na stopu ruských teroristů, kteří mají v úmyslu spáchat jadernou obdobu 11. září. A tentýž instinkt mu velí pokračovat ve vyšetřování, i když dávno překročil své pravomoci – zvlášť když je ve hře zářivý anděl.

To, co začalo jako všední sledovačka ruského diplomata, skončilo jako mrazivý boj o životy tisíců lidí na Manhattanu a v širokém okolí. Když John Corey tvrdil, že Rusové jsou nebezpečnější než všichni ti Arabové, kteří jsou vděčným objektem mediálního zájmu, nikdo mu nevěřil. Američané si pro samý strach z islámského terorismu nevšimli, že si na prsou hřejí hada. Plukovník Vasilij Petrov, krytý imunitou diplomata při OSN, o této slabosti Spojených států moc dobře věděl a hodlal ji využít ve svůj prospěch. Chybělo málo a nová studená válka byla na spadnutí.

V této knize nic není tak, jak se na první pohled zdá. „Jak Petrov věděl, téměř jakákoliv událost se dá vykládat více způsoby, zvlášť pokud ji někdo obestaví zrcadlovým bludištěm deformujícím pravdu a skutečnost.“ A právě strach z muslimů, který kolem 11. září vždy ještě zesílí, chtěl plukovník využít jako nástroj ke zkreslení reality. Jenže to by nesměl mít za patami prozíravého Johna Coreyho a jeho mladou parťačku v zácviku Tess Faradayovou. Ta ostatně taky není tím, čím se zpočátku zdála být.

Nový krimi thriller Nelsona DeMilleho s názvem Zářivý anděl (anglicky Radiant Angel), sedmý v coreyovské sérii, je rozdělen do šesti částí, v nichž se střídá Coreyho vyprávění v Ich-formě a objektivnější pohled na plukovníka Petrova a jeho kumpány. Jazyk někdejšího protřelého policisty je hovorovější, místy až lehce vulgární, a dokonale ilustruje jeho charakter. Corey si v řeči nebere servítky, stejně jako si je nebere ve vztahu k autoritám. Ne každému bude sympatický, ale rozhodně je svůj. I já jsem k němu hledala cestu na desítkách stran.

Operace Nula se rozjela a k jižnímu Manhattanu míří saúdská jachta s Petrovem a kufříkovou atomovkou na palubě… Zajímá vás, jak se s touto hrozivou situací Corey vypořádal? Tak už neváhejte a ponořte se do příběhu plného krve, napětí a osobitých postav na straně dobra i zla. Dříve či později si vás podmaní DeMilleho vypravěčský um a schopnost dotknout se otevřených ran současného světa s nevídanou naléhavostí.

Hodnocení: 88 %

Autorka: Michaela Doubravová