Léto plné druhých šancí

29. 8. 2014 v 11.46

Možná už jste také někdy zažili léto, kdy vás rodina donutila někam společně odjet a vám se opravdu nechtělo. Navíc, pokud je to místo, na které nemáte tak docela hezké vzpomínky. Ale ať už budete soucítit s hlavní hrdinkou Taylor nebo ne, tato kniha vám svojí atmosférou léto zaručeně prodlouží.

Taylor má tendenci utíkat. Jakmile se něco v jejím životě začne kazit, nebo je toho na ni moc, vezme nohy na ramena. Jenže Taylořin táta má rakovinu a poprosí rodinu o poslední společnou dovolenou u jezera Phoenix. No jo, ale kdo by se chtěl vracet na místo, kde před pěti lety zklamal nejen svoji nejlepší kamarádku, ale i první lásku?

Morgan Mattsonová se u nás poprvé představila knihou Amy a Roger na cestě. Parádní, originální příběh, který nedáte z ruky. Léto na druhý pokus se leckterými částmi Amy a Rogerovi podobá - problémy v rodině, sourozenci a láska. Bohužel ale nemá takový potenciál  a potřebnou originalitu jako první Morganina kniha. Není to přímo plné klišé, ale přeci jenom, některé části mohou vyznít naivně a Taylor a její chování vám může lézt na nervy. Ale dejte tomu druhou šanci. Tu si zaslouží zejména Taylor, protože i přes své chyby se snažila všechno napravit a uvidíte, jak si ji nakonec oblíbíte. Dramatu a romantiky se tu nabízí víc než dost, což je jedině dobře.  Plus, pokud se vám to opravdu zalíbí,  kniha vám zůstane v ruce tak dlouho, dokud ji nepřečtete. A musím vás upozornit, že vás také čeká pěkná vlna emocí.

Možná se může na první pohled zdát, že je kniha určená spíše mladším čtenářkám. Jenže už dávno neplatí, že young adult žánr je jen pro puberťáky. Morgan Mattsonová napsala další čtivou knihu, romantickou, ale zároveň i velmi dramatickou. S Létem na druhý pokus prostě nic nezkazíte. Ba naopak, je to skvělá letní  kniha nejen pro milovníky young adult, ale i románů a poutavých příběhů pro ženy.

Autorka: Madeleine Fehrensová